آموزشگاه تعمیرات کامتک

آموزش تعمیرات تخصصی دستگاه های کپی و ماشین های اداری در آموزشگاه کامتک

آموزشگاه تعمیرات کامتک

آموزش تعمیرات تخصصی دستگاه های کپی و ماشین های اداری در آموزشگاه کامتک

آموزش تعمیر ماشینهای اداری در آموزشگاه تعمیرات کامتک
تلفن: 02188931933-09102148442
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، میدان ولیعصر، مجتمع تجاری ایرانیان، طبقه 5، واحد 4

طبقه بندی موضوعی

آموزش تعمیر بارکد خوان

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۵۱ ب.ظ

آموزش تعمیر بارکدخوان 


دوره آموزش تعمیرات بارکدخوان بنا به درخواست کارآموزان بخش آموزش تعمیرات ماشین های اداری به کارگاه کامتک اضافه شده است که در زیر برخی از سرفصلهای این دوره را نوشته ایم. این دوره میتواند به همراه دوره اموزش تعمیر ماشین های اداری برگزار شود و میتوان از تخفیف میزان شهریه برخوردار شوید.


سرفصلهای دوره آموزش تعمیرات بارکد خوان:

  1. آموزش انواع مدلهای اسکنر بارکدخوان در بازار ایران ( فروشگاهی ، اداری )
  2. آموزش نصب بارکدخوان و ست کردن آن با نرم افزارهای حسابداری
  3. آموزش تعمیرات بورد بارکد خوان
  4. آشنایی به اجزای اسکنر و شناخت روش اسکن تصاویر


تعریف اسکنرهای بارکدخوان:

بارکدخوان وسیله ای الکترونیکی است که با تابش پرتوهای فروسرخ به بارکد کالا، نوع و اطلاعات مربوط به آن را تشخیص می دهد.از این وسیله در فروشگاه ها، انبارها و... استفاده می شود. دستگاه بارکد خوان (اسکنر بارکد) یک دستگاه الکترونیکی برای خواندن بارکدهای چاپ شده است. مانند یک اسکنر مسطح، شامل یک منبع نور، یک لنز و یک حسگر نوری تبدیل کننده پالس های نوری به الکتریکی است. علاوه بر آن، تقریبا تمام بارکد خوان ها شامل مدارات دریافت کننده بارکد و تجزیه و تحلیل داده های تصویر ارائه شده توسط سنسور و ارسال مطالب بارکد به پورت خروجی میباشند. آموزش تعمیرات دستگاه بارکد در این کلاس بطور مفصل مباشد.

اسکنرهای نوع قلمی

بارکدخوان های نوع قلمی از یک منبع نور و یک دیود حساس نسبت به نور تشکیل شده اند که در کنار یکدیگر در نوک یک قلم یا ترکه قرار داده شده است. دیود اندازه گیری حساس به نور شدت جریان نور منعکس شده از منبع نوری و شکل موج تولید شده و عرض میله ها و فاصله های آنها از یکدیگر را در بارکد اندازه گیری می کند. میله مشکی در نور جذب شده از بارکد و نور منعکس شده از فضاهای سفید نمایانگر شکل موج ولتاژ تولید شده توسط فتودیود است و میله و فضای خالی الگویی در بارکد است. این شکل موج توسط اسکنر به شیوه ای شبیه به مورس کد (نقطه خط تیره) رمزگشایی میشود.

اسکنرهای لیزری

بارکدخوان های لیزری به همان روش بارکدخوان های نوع قلمی کار می کنند با این تفاوت که از یک اشعه لیزری به عنوان منبع نور استفاده میکنند و به طور معمول به کار رفت و برگشتی آینه ای یا چرخشی برای اسکن پرتو لیزر در سراسر بارکد به جلو و عقب میرود. همانند اسکنر های نوع قلمی از یک دیود حساس به نور برای اندازه گیری شدت نور منعکس شده از بارکد استفاده شده است. در هر دو اسکنر قلمی و اسکنر لیزری، نور منتشر شده از بارکدخوان سریعاً تفاوت در اندازه روشنایی الگوی داده را بوسیله مدار دریافت کننده حساس به نور طراحی شده برای شناسایی سیگنال های یکسان با الگوی مدل سازی مشابه مقایسه میکند.

این مطلب ادامه دارد.

ادامه مطلب را در صفحه آموزش تعمیر بارکدخوان مطالعه بفرمائید . 





آدرس ما: تهران؛ ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر، مجتمع تجارت ایرانیان، طبقه ۵، واحد ۴

تلفن : ۰۲۱۸۸۹۰۹۶۰۶

موبایل : ۰۹۱۰۲۱۴۸۴۴۲

***برای اطلاع از تاریخ شروع کلاس و شهریه به سایت ما مراجعه کنید***


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۳
آموزشگاه کامتک